organizare concurs
REGULAMENT privind modul de selectare și numire a administratorului Întreprinderii Municipale

REGULAMENT
privind modul de selectare și numire
a administratorului Întreprinderii Municipale
- DISPOZIŢII GENERALE
- Regulamentul cu privire la modul de selectare și numire a administratorului Întreprinderii Municipale (în continuare – Regulament) este elaborat în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (4) din Legea nr. 246/2017 cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală.
- Prezentul Regulament stabilește:
- procedura de organizare şi desfășurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de administrator al întreprinderii municipale (în continuare – concurs);
- atribuţiile factorilor implicaţi în procesul de organizare şi desfășurare a concursului;
- modul de constituire şi componenţa comisiilor de
- Concursul se efectuează în scopul atragerii candidaților la ocuparea funcţiei de administrator al întreprinderii municipale şi selectării din rândul acestora a celui mai potrivit
- Dreptul de a participa la concurs îl au persoanele care îndeplinesc condiţiile de bază prevăzute de lege pentru a candida la funcţia de administrator al întreprinderii municipale şi cerinţele specifice stabilite pentru ocuparea
- Concursul este organizat de fondatorul întreprinderii municipale şi este desfășurat de comisia de
- Concursul se organizează şi se desfăşoară în baza următoarelor principii:
competiție deschisă – informarea populației privind funcțiile vacante, asigurarea posibilității de participare liberă la concurs pentru ca orice cetățean să-şi poată realiza dreptul la ocuparea unei functii vacante;
competență şi merit profesional – selectarea celor mai competente persoane în baza unor criterii clar definite şi a unei proceduri unice de evaluare;
egalitate a accesului la funcţia publică – asigurarea accesului la funcţia vacantă a oricărei persoane care îndeplinește condiţiile stabilite de lege, fără discriminare pe motive de sex, vârstă, rasă, etnie, religie, opțiune politică etc.;
transparență – prezentarea informațiilor referitoare la modul de organizare şi desfășurare a concursului tuturor persoanelor interesate.
II. ORGANIZAREA CONCURSULUI
- Comisia de concurs, va publica condiţiile de desfășurare a concursului pe pagina web oficială a autorității publice, precum şi le va afișa pe panoul informațional de la sediul autorității publice cu cel puţin 15 de zile calendaristice înainte de data desfășurării lui. Fondatorul poate publica condiţiile de desfășurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de administrator al întreprinderii municipale şi într-o publicație periodică sau în alte mijloace de
- Informația privind condiţiile de desfășurare a concursului conţine în mod obligatoriu:
- denumirea şi sediul fondatorului organizator a concursului;
- denumirea funcţiei vacante;
- scopul şi sarcinile de bază ale funcţiei vacante conform fișei postului;
- condiţiile de participare la concurs;
- documentele ce urmează a fi prezentate;
- bibliografia concursului;
- data-limită de depunere a documentelor;
- modalitatea de depunere a documentelor;
- numărul de telefon, adresa electronică şi poștală, persoana responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare şi de primirea
- În condiţiile de participare la concurs se indică condiţiile de bază pentru a candida la funcția de administrator al întreprinderii municipale conform legii, precum şi cerinţele specifice pentru ocuparea
- Candidații, în termenul indicat în informația privind condiţiile de desfășurare a concursului, depun personal /prin poștă /prin e-mail dosarul de concurs, care conţine:
- formularul de participare, specificat în anexa la prezentul Regulament;
- scrisoarea de motivare şi curriculumul vitae (CV);
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- copia carnetului de muncă;
- certificatul medical – dacă în fişa postului pentru funcţia vacantă, sânt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
- cazierul judiciar;
- documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră
- Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea
- În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, prevederile pct.11 se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului sau a interviului în cazul ocupării funcţiei vacante, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
- Certificatul medical şi cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de
- Bibliografia concursului include lista actelor normative şi a altor surse de informare, relevante funcţiei de administrator al întreprinderii municipale, în baza cărora se vor elabora subiectele pentru proba scrisă şi
- Termenul de depunere a documentelor nu poate fi mai mic de 15 zile calendaristice din ziua publicării anunțului.
III. DESFĂŞURAREA CONCURSULUI
- În 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului pentru depunerea documentelor, comisia de concurs examinează dosarele candidaților şi ia decizia cu privire la admiterea lor la
Secretarul comisiei de concurs plasează lista candidaților admiși la concurs pe panoul informațional de la sediul autorității şi pe pagina web a fondatorului, precum şi comunică candidaților neadmiși la concurs motivul respingerii dosarului.
- Concursul pentru ocuparea funcţiei de administrator al întreprinderii municipale include proba scrisă şi
- Comisia de concurs stabilește data, ora, locul desfășurării probei scrise, informaţie care, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data desfășurării probei scrise, se plasează pe pagina web a autorității publice şi pe panoul informațional de la sediul acesteia. Concomitent, candidații sânt anunțați personal despre data, ora, locul desfășurării probei scrise prin e-mail /telefon.
- Proba scrisă are drept scop testarea cunoștințelor şi abilităților necesare pentru îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiilor funcţiei
Comisia de concurs, elaborează cel puţin trei variante de lucrări.
Fiecare variantă de lucrare include:
- un test/test-grilă care conţine 4-6 subiecte, dintre care 2-3 – din domeniul specific funcţiei vacante şi 2-3 – din domeniul cadrului normativ ce reglementează activitatea fondatorului, administraţiei publice și a întreprinderii municipale;
- 2-3 însărcinări practice (planificarea unei sarcini concrete, pregătirea unui plan de organizare a muncii, elaborarea unui raport
Pentru fiecare variantă de lucrare se elaborează şi grila de evaluare. Fiecare variantă de lucrare se sigilează în plicuri separate.
- La ora stabilită, proba scrisă începe cu extragerea unei variante de lucrări de către unul dintre candidați.
Toţi candidații la funcția de administrator al întreprinderii municipale îndeplinesc aceeaşi variantă de lucrare.
- Durata probei scrise se stabilește de comisia de concurs, în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al însărcinărilor, dar nu poate depăși trei ore
- Proba scrisă se efectuează în prezența membrilor comisiei de concurs. Se recomandă ca unele însărcinări practice să fie efectuate pe
- După comunicarea variantei de lucrare, în încăperea unde se desfăşoară proba scrisă este interzis accesul altor persoane, cu excepția membrilor comisiei de concurs şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de
- Pe parcursul desfășurării probei scrise candidaților le este interzisă deținerea şi folosirea vreunei surse de consultare, inclusiv a telefoanelor mobile. Nerespectarea prevederilor menționate atrage după sine eliminarea candidatului din concurs, cu notarea înscrierii “anulat” pe lucrare şi consemnarea celor întâmplate în procesul-verbal.
- Lucrările se scriu doar pe seturile de hârtie special pregătite de fondator organizator a concursului. La începutul probei scrise, în colțul din dreapta pe prima filă se înscrie numele şi prenumele candidatului. După ce înscrierea se lipește astfel încît datele înscrise să nu poată fi identificate, lucrările se codifică şi se aplică ștampila fondatorului organizator a
La expirarea timpului destinat probei scrise, candidații prezintă lucrările secretarului comisiei de concurs, semnând în lista special întocmită în acest scop.
- Lucrările scrise se verifică codificate şi se decodifică numai după evaluarea
- Evaluarea probei scrise se face prin sistemul de puncte de la 1 la 10, separat de către fiecare membru al comisiei de concurs, şi se consemnează într-un proces- verbal. Media aritmetică a punctelor acordate de membrii comisiei de concurs se consideră nota finală pentru proba scrisă.
- Candidații care au obținut la proba scrisă nota finală mai jos de 6, sânt excluși din
- În cazul în care proba scrisă a fost promovată doar de un singur candidat, concursul continuă.
- Interviul se susţine nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise. Lista candidaților admiși la interviu, data şi ora desfășurării interviului se plasează pe pagina web a autorității publice şi pe panoul informațional de la sediul autorității publice. Concomitent, candidații sânt anunțați personal despre data, ora, locul desfășurării interviului prin e-mail /telefon.
- Durata interviului şi lista întrebărilor de bază se stabilesc de comisia de concurs. La stabilirea întrebărilor de bază se ține cont de specificul funcţiei de administrator al întreprinderii municipale pentru care se organizează
- Întrebările de bază servesc pentru obţinerea informaţiei cu privire la:
- calitățile profesionale şi personale aferente funcţiei;
- factorii care motivează şi demotivează candidatul;
- comportamentul în diferite situaţii, inclusiv în situaţii de criză
- Pentru funcţia de administrator al întreprinderii municipale întrebările se referă şi la stilurile de conducere, motivarea subalternilor, lucrul în echipă
- În cadrul interviului, membrii comisiei de concurs adresează unele şi aceleași întrebări de bază fiecărui candidat la ocuparea uneia şi aceleiași functii vacante. Se va asigura ca nici un candidat să nu audă întrebările adresate predecesorilor săi.
- Nu pot fi adresate întrebări referitoare la opţiunea politică a candidatului, religie, etnie, stare materială, origine socială sau întrebări care pot fi considerate discriminatorii pe criterii de
- Aprecierea răspunsurilor la interviu se face prin sistemul de puncte de la 1 la 10, separat de fiecare membru al comisiei de concurs şi se consemnează într-un proces-verbal. Media aritmetică a punctelor acordate de membrii comisiei de concurs se consideră nota finală pentru
Candidații care au obținut la interviu nota finală mai jos de 6, sânt excluși din concurs.
- Media aritmetică a notelor finale obţinute la proba scrisă şi la interviu se consideră nota finală la
- Comisia de concurs întocmește lista candidaților care au promovat concursul, în funcţie de nota finală obținută, în ordine descrescătoare.
Candidatul care a obținut cea mai mare notă finală se consideră învingător al concursului.
În cazul obținerii unor note finale egale, comisia de concurs departajează candidații conform gradului de corespundere condiţiilor de participare la concurs, în baza documentelor din dosarul de concurs.
- Rezultatele concursului se consemnează într-un proces-verbal care, în termen de 2 zile lucrătoare după promovarea concursului, se prezintă Secretarului CMB pentru perfectarea proiectului de decizie privind numirea în funcţie.
- Membrii comisiei de concurs semnează procesele-verbale şi alte documente privind activitatea comisiei. Fiecare membru are dreptul să anexeze la procesul-verbal opinia sa separată.
- Şedinţa comisiei de concurs este deliberativă dacă la ea sânt prezenți cel puţin 2/3 din
- Rezultatele concursului, în termen de 5 zile lucrătoare de la promovarea concursului, sânt plasate pe pagina web a fondatorului şi pe panoul informațional de la sediul autorității publice. Concomitent, candidații sânt anunțați personal despre rezultatele concursului prin e-mail /telefon.
- Fondatorul numeşte candidatul învingător al concursului în funcţia de administrator al întreprinderii municipale pentru care s-a organizat
- În cazul neprezentării, din motive neîntemeiate, a candidatului învingător al concursului în timp de 5 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat învingător în vederea numirii în funcţia de administrator al întreprinderii municipale, neprezentării în termen de 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător a originalelor documentelor specificate la pct.14 sau a refuzului în scris de a fi numit în funcţia de administrator al întreprinderii municipale, fondatorul desemnează următorul candidat din lista candidaților care au promovat
- În situaţia în care funcţia de administrator al întreprinderii municipale ocupată ca urmare a concursului, a devenit vacantă sau temporar vacantă în termen de cel mult 6 luni de la data finalizării concursului, persoana/organul care are competenţa legală de numire în funcţie poate decide desemnarea în funcţia respectivă a următorului candidat din lista celor care au promovat concursul. Numirea în funcţie se realizează cu acordul scris al candidatului
- Comisia de concurs prelungește termenul concursului în cazul în care:
- a depus dosarul doar un singur candidat;
- după examinarea dosarelor, la concurs poate fi admis doar un singur
- Comisia de concurs poate prelungi termenul concursului în cazul în care:
- nu au fost depuse dosare în termenul stabilit;
- nici un candidat nu a obținut nota minimă de promovare a
- Prelungirea concursului se realizează prin modificarea datei-limită de depunere a documentelor din informația privind condiţiile de desfășurare a concursului, fără a plasa un nou anunț într-o publicație periodică.
- Dacă după prelungirea concursului, în urma examinării dosarelor la concurs a fost admis un singur candidat, concursul se desfăşoară conform procedurii stabilite de prezentul
IV. ATRIBUŢIILE FACTORILOR IMPLICAŢI ÎN PROCESUL DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSULUI
- Fondatorul are următoarele atribuţii principale:
- emite actul administrativ de constituire a comisiei de concurs, inclusiv de desemnare a președintelui şi a secretarului acesteia;
- aprobă Regulamentul cu privire la condiţiile de desfășurare a concursului;
- asigură disponibilitatea membrilor comisiei de concurs de a-şi exercita atribuţiile care le revin;
- asigură activitatea comisiei de concurs (birou, echipament tehnic, mijloace de comunicare, materiale necesare, consumabile );
- emite actul administrativ cu privire la numirea candidatului învingător al concursului în funcţia de administrator al întreprinderii
- Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale:
- Elaborează și plasează anunțul cu privire concurs conform pct. 8 din regulament
- elaborează variantele lucrărilor scrise, grilele de evaluare, lista întrebărilor de bază pentru interviu şi asigură confidenţialitatea acestora;
- examinează dosarele candidaților şi aprobă lista celor admiși la concurs;
- stabilește locul, data şi ora desfășurării probei scrise şi a interviului;
- realizează desfăşurarea probei scrise şi a interviului;
- apreciază rezultatele obţinute de fiecare candidat şi întocmește lista candidaților care au promovat concursul, cu specificarea rezultatelor
- Preşedintele comisiei de concurs are următoarele atribuţii principale:
- conduce procesul de desfășurare a concursului în conformitate cu prezentul Regulament;
- prezidează şedinţele comisiei de concurs;
- atrage, în caz de necesitate, în activitatea comisiei experți independenți şi funcționari publici specialişti în domeniu pentru a examina probele scrise/răspunsurile la interviu ale candidaților şi a prezenta comentarii asupra lor, care servesc drept suport pentru aprecierea acestora de către membrii
- Secretarul comisiei de concurs are următoarele competențe principale:
- supraveghează respectarea procedurii de organizare şi desfășurare a concursului;
- pune la dispoziția candidaților formularele de participare la concurs;
- primește de la candidați dosarele de concurs, inclusiv copiile documentelor ce urmează a fi prezentate, controlează veridicitatea copiilor prezentate şi corespunderea documentelor primite cu cele specificate în informația cu privire la condiţiile de desfășurare a concursului;
- comunică candidaților rezultatele examinării dosarelor, probei scrise, interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului;
- comunică candidaților data, locul şi ora desfășurării probei scrise şi a interviului;
- codifică şi decodifică lucrările candidaților;
- perfectează procesele-verbale şi alte documente privind activitatea comisiei;
- la finalizarea concursului, transmite secretarului comisiei, prin act de predare- primire, toate documentele comisiei de concurs;
- îndeplinește alte atribuţii pentru asigurarea bunei desfășurări a
- întocmește anunțul şi informația cu privire la condiţiile de desfășurare a concursului, le prezintă spre aprobare persoanei/organului care are competenţa legală de numire în funcţie;
- stabilește bibliografia concursului;
- realizează publicitatea funcţiei de administrator al întreprinderii municipale vacante şi/sau temporar vacante.
V. CONSTITUIREA ŞI COMPONENŢA COMISIILOR DE CONCURS
- Pentru desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea funcției de administrator al întreprinderii municipale se constituie comisia de concurs instituită de consiliul local.
- Secretarul comisiei de concurs, este membru al comisiei
- Conform art. 7 alin. (4) din Legea nr. 246/2017 Cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală, în calitate de membru al comisiei de concurs pot fi desemnați consilieri ai Consiliului local și reprezentanții autorității executive care:
- are cunoştinţe şi experiență în domeniul Întreprinderilor Municipale, administraţiei publice, managementului, în alte domenii relevante;
- are studii superioare;
- are o înaltă competență profesională.
- Membrul comisiei de concurs se află în conflict de interese dacă este în una din următoarele situaţii:
- este candidat la ocuparea funcţiei de administrator al ÎM, având calitatea de membru al comisiei de concurs;
- are calitatea de părinte, frate, soră, fiu, fiică sau rudă prin afinitate (soț/soție, părinte, frate şi soră a soțului/soției) cu oricare dintre candidați;
- are relații cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidați sau cu soțul/soția acestuia.
- În cazul existenţei unui conflict de interese de tipul celui specificat în pct. 56, membrul comisiei de concurs îl va informa imediat despre aceasta pe preşedintele comisiei, care îi va suspenda participarea la activitatea comisiei, înlocuindu-l cu un membru
În cazul în care preşedintele comisiei de concurs se află în această situaţie, comisia de concurs va desemna un preşedinte interimar pentru concursul respectiv.
- Conflictul de interese poate fi sesizat de orice persoană interesată, din momentul inițierii procesului de organizare a
- În situaţia în care membrul comisiei de concurs aflat în conflict de interese nu şi-a îndeplinit obligaţia prevăzută în pct.58, persoana/organul care are competenţa legală de numire în funcţie dispune, prin act administrativ, încetarea calităţii de membru al comisiei de
- În cazul în care conflictul de interese se constată ulterior desfășurării probei scrise sau a interviului, rezultatele se recalculează prin excluderea notelor membrului comisiei aflat în conflict de interese. În situaţia în care nu este asigurată majoritatea simplă a numărului membrilor comisiei de concurs, preşedintele comisiei de concurs invită un membru supleant al comisiei de concurs, care va examina dosarele candidaților, va evalua probele scrise şi răspunsurile la interviu.
- Încălcarea dispozițiilor pct. 57 şi pct. 58 poate atrage răspunderea disciplinară, administrativă, civilă ori penală, potrivit
VI. DISPOZIŢII FINALE
- Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului (publicarea anunțului, a informaţiei privind condiţiile de desfășurare a concursului, multiplicarea formularelor de participare, serviciile poștale etc.) sânt suportate de către fondator care organizează
Cheltuielile pentru participarea la concurs (deplasarea la locul de desfășurare a concursului, cazarea, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente etc.) sânt suportate de participanții la concurs.
- Litigiile cu privire la concurs se soluționează în instanța de contencios administrativ competentă.
Anexa nr. 1 la Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei de administrator al ÎM prin concurs
Formular
de participare la concursul pentru ocuparea funcţiei de administrator al ÎM
- Date generale
Nume |
|
Prenume |
|
Data nașterii |
|
Domiciliu |
|
Cetățenia (inclusiv a altor state) |
|
||
|
|||
|
|||
Telefon |
serviciu domiciliu mobil |
|
|
Adresa poștală |
|
- Educaţie
Studii de bază:
Nr. crt. |
Perioada |
Instituţia, localizarea, facultatea |
Specialitatea obținută. Diplomă/certificat |
|
|
|
|
Studii postuniversitare/universitare (ciclul II):
Nr. crt. |
Perioada |
Instituţia, adresa, facultatea |
Specialitatea, titlul obținut. Diplomă/certificat |
|
|
|
|
Cursuri de perfecţionare/specializare în ultimii 4 ani:
Nr. crt. |
Perioada |
Instituţia, adresa |
Denumirea cursului |
Diplomă/certificat |
|
|
|
|
|
Titluri științifice:
|
|
|
|
Lucrări ştiinţifice, brevete de invenție, publicații etc. |
|
|
|
|
- Experiența de muncă
Vechimea în muncă |
|
Vechimea în domeniul aferent funcţiei solicitate |
|
Experiența de muncă aferentă funcţiei solicitate (începând cu cea recentă)
Perioada |
Organizația, adresa. Postul deținut |
Atribuţiile şi responsabilităţile de bază |
|
|
|
Perioada |
Organizația, adresa. Postul deținut |
Atribuţiile şi responsabilităţile de bază |
|
|
|
Perioada |
Organizația, adresa. Postul deținut |
Atribuţiile şi responsabilităţile de bază |
|
|
|
IV. Calităţi profesionale (autoevaluare) |
||
Calităţi |
Nivel de dezvoltare şi manifestare |
|
înalt |
mediu |
|
|
|
|
V. Calităţi personale (autoevaluare) |
||
Calităţi |
Nivel de dezvoltare şi manifestare |
|
înalt |
mediu |
|
|
|
|
Nivel de cunoaștere a limbilor
Denumirea limbii |
Calificativ de cunoaștere |
||
cunoştinţe de bază |
bine |
foarte bine |
|
|
|
|
|
Abilități de operare pe calculator
Programe |
Nivel de utilizare |
|
|
Relații de rudenie
Relații de rudenie cu funcționarii autorităţilor publice organizatoare a concursului
|
|
|
|
Recomandări
Nr. |
Nume, prenume |
Organizația, postul deținut |
Tel., e-mail |
1. |
|
|
|
Declar, pe propria răspundere, că datele înscrise în acest formular sânt veridice. Accept dreptul autorității publice de a verifica datele din formular şi din documentele prezentate.
Data completării formularului
Semnătura