Proiect Cadastrul Funciar

ANUNŢ
privind organizarea consultării publice a proiectului de decizie
Primăria satului Răuțel, Fălești iniţiază, începînd cu data de 18.11.2021 consultarea publică a proiectului de decizie Cu privire la aprobarea Cadastrului Funciar la data de 01.01.2022.
Scopul proiectului este evidenţa şi gestionarea bunurilor imobile din intravilanul şi extravilanul localităţii.
Necesitatea elaborării şi adoptării proiectului de decizie este administrarea, gestionarea corectă şi eficientă a patrimoniului, inclusiv şi efectuarea rectificărilor şi a modificărilor corespunzătoare în planul cadastral şi înscrierile din Registrul bunurilor imobile.
Prevederile de bază ale proiectului sunt: aprobarea Cadastrului Funciar la data de 01.01.2022.
- Se aprobă ,,Cadastru Funciar” – general al Primăriei satului Răuţel, Făleşti cu suprafaţa totală de 1863,53 ha.
- Se aprobă suprafeţele în hotarele unităţii administrativ-teritorial Răuţel, Făleşti după categoriile de terenuri ( conform Codului Funciar art 2.) :
- Terenuri cu destinaţie agricolă- 1188,4 ha.
- Terenurile satelor, oraşelor, municipiilor- 247.82 ha.
- Terenurile destinate industriei, transporturilor, telecomunicaţiilor şi cu alte destinaţii speciale – 142.91 ha.
- Terenurile destinate protecţiei naturii, ocrotirii sănătăţii, activităţii creative, terenurile de valoare istorico-culturală, terenurile zonelor suburbane şi ale zonelor verzi – 0,97 ha.
- Terenurile fondului silvic – 223,22 ha.
- Terenurile fondului apelor – 64 ha.
Rezultatele scontate ca urmare a implementării deciziei supuse consultării publice sunt administrarea, gestionarea corectă şi eficientă a patrimoniului.
Impactul estimat al proiectului de decizie sînt: înregistrarea informaţiei corecte privind suprafeţele şi hotarele unităţii administrativ-teritoriale a s. Răuţel, r. Făleşti.
Proiectul de decizie este elaborat în conformitate cu cu HG nr. 24/1995 ,,Pentru aprobarea Regulamentului cu privire la conţinutul documentaţiei cadastrului funciar” pe anul 2021 la situaţia de la 01 ianuarie 2022 întru îndeplinirea Legii nr.764/2001 ,,Privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova”, Codul funciar nr. 828/1991, Legea nr.436/2006 privind administraţia publică locală.
Recomandările pe marginea proiectului de decizie supus consultării publice pot fi expediate pînă pe data de 04.12.2021, pe adresa electronică: primaria.rautel@mail.ru, la numărul de telefon 025954134.
Proiectul deciziei cu cu privire la iniţierea procedurii de delimitare şi corectare a erorilor comise la înregistrarea primară masivă pe teritoriul s.Răuţel, şi nota informativă (după caz, studii analitice, acte de analiză a impactului de reglementare, alte materiale care au stat la baza elaborării proiectului de decizie etc.) sînt disponibile pe pagina web oficială primaria-rautel.md sau la sediul primăriei s.Răuțel.