formarea prin separare

ANUNŢ-TIP
privind organizarea consultării publice a proiectului de decizie
Primăria satului Răuţel, Făleşti iniţiază, începînd cu data de 15.11.2024, consultarea publică a proiectului de ordin cu privire la inițierea procedurii de formare prin separare a bunurilor imobile.
Scopul proiectului este de a iniția procedura de asigurare cu cale de acces și modificarea hotarelor spre micșorare.
Necesitatea elaborării şi adoptării proiectului de decizie este administrarea, gestionarea corectă şi eficientă a patrimoniului, inclusiv şi efectuarea rectificărilor şi a modificărilor corespunzătoare în înscrierile din Registrul bunurilor imobile.
Prevederile de bază ale proiectului este formarea prin separare a bunurilor imobile conform actelor de constatare pe teren din 13.08.2024 și din 22.11.2024 întocmite de inginerul cadastral al Serviciului Cadastral Fălești, dnul Lupușor Ion, inginer cadastral.
Primarul s. Răuțel Istrati Tudor va identifica întreprinderea licențiată pentru elaborarea proiectului de formare a bunului imobil indicat în punctul 2 al prezentei decizii și va semna actele necesare.
Dosarul de formare a bunurilor imobil menționat va fi înaintat Consiliului sătesc pentru aprobare.
Controlul asupra executării deciziei se pune pe seama comisiei de specialitate pentru infrastructură și protecția mediului.Rezultatele scontate ca urmare a implementării deciziei supuse consultării publice sînt înregistrarea în Registrul bunurilor imobile (RBI) a informaţiei veridice în ceea ce ține de proprietarii terenurilor şi a suprafeţelor corecte.
Impactul estimat al proiectului de decizie este diminuarea neconcordanţelor.
Proiectul de decizie este în concordanță cu art. 14 al Legii nr. 436/2006 privind administraţia publică locală, Legea Cadastrului bunurilor imobile nr. 1543/1998, Legea nr. 523/1999 cu privire la proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale, Legea nr. 121/2007 privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice, Legea nr. 354/2004 cu privire la formarea bunurilor imobile, în temeiul H. G. nr. 437/2019 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de corectare a erorilor comise în procesul atribuirii în proprietate a terenurilor, Ordinului ARFC nr. 16/2022, Instrucțiune cu privire la modul de executare a lucrărilor cadastrale la nivel de teren aprobată prin Ordinul directorului general al ARFC nr. 70 din 4.08.2017.
Prevederile corespondente ale legislaţiei comunitare, regulile interne de informare, consultare şi participare în procesul de elaborare şi adoptare a deciziilor consiliului sătesc Răuţel, aprobat prin decizia consiliului sătesc Răuţel Nr.2/4 din 18.05.2018.
Recomandările pe marginea proiectului de decizie supus consultării publice pot fi expediate pînă pe data de 04.12.2024, pe adresa dnei, pe Bădărău Anastasia adresa electronică: primaria.rautel@apl.gov.md, la numărul de telefon 025910212.
Proiectul deciziei cu privire la inițierea procedurii de de formare prin separare a bunurilor imobile şi nota informativă (după caz, studii analitice, acte de analiză a impactului de reglementare, alte materiale care au stat la baza elaborării proiectului de decizie etc.) sînt disponibile pe pagina web oficială primaria-rautel.md sau la sediul primăriei s.Răuțel.