concurs la funcția de contabil-șef

ANUNȚ
pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de contabil-șef
20.01.2025
În temeiul Legii nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, a Hotărârii Guvernului nr. 201/2010 privind punerea în aplicare a prevederilor
Legii nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcționarului public,
Primăria satului Răuțel anunță inițierea concursului pentru ocuparea funcției publice de execuție de contabil-șef.
Concursul se va desfășura în conformitate cu Regulament cu privire la ocuparea funcției publice prin concurs (condițiile de aplicare la concurs pot fi accesate la adresa web https://primaria-rautel.md/).
Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs:
Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este 10.02.2025, ora 12:00.
Locul depunerii documentelor:
Documentele de participare la concurs, vor fi depuse la sediul Primăriei satului Răuțel, aflat pe adresa: str. Ștefan cel Mare și Sfânt, 143, s. Răuțel, Fălești sau prin poșta electronică la adresa primaria.rautel@apl.gov.md
Persoane de contact:
Secretarul comisiei de concurs, Viorica TCACIUC .
Nr. tel. 067389124;
Președintele comisiei de concurs, Tudor ISTRATI.
Dosarul poate fi depus la sediul Primăriei satului Răuțel în intervalul orelor 08:00 – 17:00, în zilele de luni – vineri, cu excepția zilelor de sărbătoare (nelucrătoare), sau pe adresa electronică la orice oră până la data și ora indicată mai sus pentru termenul limită de depunere a documentelor.
Scopul funcţiei publice vacante, conform fișei postului
Managementul eficient în domeniul administrării finanțelor publice locale şi asistenţă primarului în realizarea scopului şi atribuţiilor administraţiei publice locale, asigurarea estimării veridice şi argumentate a cheltuielilor bugetului UAT Răuțel
Salariul de funcție
De la 7722 Lei (brut) spor lunar în valoare fixă, spor pentru performanța profesională, spor pentru consolidarea capacităților profesionale, spor lunar pentru gradul profesional, premiu anual
Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fișei postului:
1) Asigură organizarea eficientă a activităţii financiar-contabile a autorității publice, urmărește respectarea principiilor contabile, ale evaluării şi inventarierii patrimoniului public;
2) Supraveghează gestionarea mijloacelor financiare conform destinației în baza planurilor de finanţare şi elaborează calculele de deviz pentru bugetul local;
3) Asigură evidența contabilă a veniturilor şi cheltuielilor bugetare şi extrabugetare, tine la evidența modificările operate la buget;
4) Coordonează, controlează activitatea şi asigură instruirea persoanelor responsabile din cadrul contabilităţii, asigură controlul asupra corectitudinii documentelor contabile şi al caracterului legitim a operațiilor efectuate de către subalterni în executarea de către aceasta a atribuţiilor conform legislaţiei;
Tip de angajare
Perioadă nedeterminată
Condiţiile de participare la concurs
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sânt stabilite cerințe speciale de sănătate;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerinţe specifice pentru participare la concurs
Studii: superioare de licență în domeniul contabilităţii, financiar-bancar, economie;
Documente ce urmează a fi prezentate
Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice (descarcă aici)
Copia buletinului de identitate
- Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
- Copiile diplomelor de studii și, după caz, ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
- Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria ră În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. - Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie ră În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Bibliografia concursului
Constituția Republicii Moldova;
Acte normative în domeniul serviciului public:
Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcționarului public;
Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
Legea nr.239/2008 privind transparența în procesul decizional;
Codul Administrativ al Republicii Moldova nr.116 din 19-07-2018;
Acte normative din domeniul administraţiei publice locale:
Legea nr.436/2006 privind administraţia publică locală;
Legea nr.435/2006 privind descentralizarea administrativă;
Acte normative din domeniul de specialitate:
Legea contabilităţii şi raportării financiare Nr.287/2017
Legea contabilităţii nr.113/2007;
Codul Fiscal al Republicii Moldova;
Legea nr.397/2003 privind finanțele publice locale;
Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar”;
Hotărârea Guvernului nr. 1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
Legea Bugetului de stat;
Acte legislative şi normative legate de achizițiile publice;