proiect de decizie

ANUNŢ
privind organizarea consultării publice a proiectului de decizie
Primăria satului Răuțel, Fălești inițiază, începând cu data de 01.02.2022 consultarea publică a proiectului de decizie Cu privire la asigurarea cu autoturism de serviciu.
Scopul proiectului: Proiectul este elaborat în scopul asigurării aparatului primăriei cu autoturism de serviciu
Necesitatea elaborării și adoptării proiectului de decizie reiese din situația în care APL nu dispune de unitate de transport propriu, pe când necesitățile de serviciu prevăd deplasări zilnice atât în interiorul localității cât și în afara localității. Ținând cont de faptul că în statul de personal nu este prevăzută unitatea de șofer, totodată majoritatea funcționarilor dețin permis de conducere, se consideră inutile cheltuielile pentru angajarea unui șofer. Astfel se consideră oportun încheierea contractului de comodat auto și totodată acceptarea utilizării autoturismelor proprii în scopuri de serviciu.
Prevederile de bază ale proiectului sunt:
- Se acceptă utilizarea autoturismelor proprii în interes de serviciu
- Se acceptă încheierea contractului de comodat pentru o unitate de transport conform anexei nr. 1 la prezenta decizie
- Se stabilesc normele de parcurs cu transport de serviciu 32 mii km/an
- Normele de consum de combustibil la 100 km de parcurs al automobilului se va calcula reieșind din norma de bază, l/100km stabiliți pentru modelul, marca și modificația automobilului utilizat, cu aplicarea coeficientului de majorare după cum urmează:
- pentru automobilele aflate în exploatare peste 5 ani - 5%,
- pentru automobilele aflate în exploatare peste 8 ani - 10%
- la utilizarea instalației "control-climă" în timpul mersului automobilului - 7%
- Se împuternicește Dl Tudor Istrati, primarul s. Răuțel:
- să semneze contractul de comodat pentru o unitate de transport
- să acorde compensații pentru uzura bunurilor care aparțin salariaților în condițiile art. 192 din Codul muncii și pct. 4 din prezenta decizie
- În cazurile necesare pentru evitarea conflictului de interese se împuternicește să semneze contractul de comodat Dna Tcaciuc Viorica, secretar al Consiliului sătesc
Rezultatele scontate ca urmare a implementării deciziei supuse consultării publice sunt asigurarea eficienței activității aparatului primăriei și reducerea cheltuielilor pentru retribuirea muncii.
Impactul estimat al proiectului de decizie sânt: eficiență în realizarea sarcinilor de serviciu, reducerea timpului pentru deplasări și diminuarea riscului de infectare cu SARS COVID-19 în transportul public.
Proiectul de decizie este elaborat În conformitate cu art. 14 al Legii nr. 436/2006privind administrația publică locală, Hotărârea Guvernului nr. 1404/2005 privind reglementarea utilizării autoturismelor de serviciu de către autoritățile administrației publice, pct.18 din Hotărârea Guvernului nr. 10/2012 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la delegarea salariaților entităților din Republica Moldova, ordinul MTGD nr. 172/2005 cu privire la aprobarea Normelor de consum de combustibil și lubrifianți în transportul auto, în vederea asigurării aparatului primăriei cu transport în interes de serviciu și pentru reducerea riscului de infectare a angajaților la deplasarea în interes de serviciu cu transport public
Recomandările pe marginea proiectului de decizie supus consultării publice pot fi expediate până pe data de 15.02.2022, pe adresa electronică: primaria.rautel@mail.ru, la numărul de telefon 025954238.
Proiectul deciziei cu privire la asigurarea cu autoturism de serviciu și nota informativă (după caz, studii analitice, acte de analiză a impactului de reglementare, alte materiale care au stat la baza elaborării proiectului de decizie etc.) sânt disponibile la sediul primăriei s. Răuțel.